Γιατί FISIKON

Το φυσικό αέριο αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή πρωτογενούς ενέργειας διεθνώς. Δεδομένης της υπεροχής του έναντι των αντίστοιχων ενεργειακών μορφών και καθώς αποτελεί κυρίαρχη ενεργειακή επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θεωρείται το καύσιμο του 21ου αιώνα και συγχρόνως η «γέφυρα» διαχρονικής μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας.

Οι σημαντικότεροι λόγοι για τη χρήση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση*, είναι πολλοί και αγγίζουν διαφορετικούς τομείς, όπως:

Οδηγώντας ένα όχημα κίνησης με Φυσικό Αέριο επιτυγχάνει κανείς οικονομία.

Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου καταδεικνύει ότι η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και με πετρέλαιο.

Το φυσικό αέριο καλύπτει πλήρως τα πλέον αυστηρά περιβαλλοντολογικά πρότυπα που απαιτούνται από τις κυβερνήσεις και τους δημόσιους οργανισμούς υγιεινής και ασφάλειας.

Οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικό αέριο παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από αυτούς της βενζίνης και 15% λιγότερο από αυτούς του πετρελαίου. Να σημειωθεί ότι το διοξείδιο του άνθρακα αποτελεί ένα από τα αέρια που δημιουργούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, συμβάλλοντας στην υπερθέρμανση του πλανήτη και την κλιματική αλλαγή.

Σε σύγκριση με αυτούς της βενζίνης, οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικό αέριο επιτυγχάνουν 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου. Επίσης, το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, σωματίδια, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που είναι ιδιαίτερα καρκινογόνα.

Το φυσικό αέριο αποτελεί τη γέφυρα για ακόμα πιο καθαρές λύσεις στην αυτοκίνηση πχ χρήση υδρογόνου.

Ακολουθούν οι εκπεμπόμενοι ρύποι σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο.

Η χρήση του φυσικού αερίου χαρακτηρίζεται ως ώριμη τεχνολογικά, με μακρά ιστορία που υπερβαίνει τα 70 χρόνια στην Ευρώπη.

Το κύκλωμα τροφοδοσίας καυσίμου για το φυσικό αέριο είναι κλεισμένο αεροστεγώς (χωρίς αέρα στο εσωτερικό), με αποτέλεσμα να μην υπάρχει περίπτωση αυτόματης ανάφλεξης, σε αντίθεση με τις δεξαμενές υγρών καυσίμων που υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο. Επίσης, οι δεξαμενές αποθήκευσης κατασκευάζονται κάτω από πολύ αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και υπόκεινται σε πολύ σκληρούς ελέγχους.

Οι δεξαμενές καυσίμου στα αυτοκίνητα, εξαιτίας των υλικών κατασκευής και της θέσης τους στο εσωτερικό του οχήματος, έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν βλάβη σε περίπτωση σύγκρουσης σε σχέση με το ρεζερβουάρ της βενζίνης.

Σε περίπτωση διαρροής δεν υπάρχει θέμα ανησυχίας, καθώς, το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και συνεπώς διαφεύγει προς τα πάνω, διαστέλλεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.

Το φυσικό αέριο της αυτοκίνησης έχει υψηλότερο αριθμό οκτανίων από τη βενζίνη (130 έναντι 90), γεγονός που επιτυγχάνει την καύση χωρίς να απαιτείται αυτό-ανάφλεξη και στο σύνολό της γιατί το μίγμα φυσικού αερίου και αέρα είναι τέλειο σε οποιαδήποτε θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Το λάδι του κινητήρα «μολύνεται» λιγότερο στην περίπτωση του φυσικού αερίου, επιφέροντας μεγαλύτερα διαστήματα αλλαγής λαδιών από ότι στις περιπτώσεις της βενζίνης. Καθώς δεν υπάρχουν ιζήματα, τα μπουζί διατηρούνται καθαρά, ενώ δεν υπάρχουν διαβρώσεις στους κυλίνδρους και τα μεταλλικά μέρη του κινητήρα.

Ο κινητήρας παρουσιάζει μεγάλη ροπή στις επιταχύνσεις, χωρίς αστοχίες ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες. Οι ταχύτητες που μπορούν να πιάσουν τα οχήματα φυσικού αερίου είναι παρόμοιες με τις υψηλές ταχύτητες οχημάτων με βενζίνη. 

Κατά την μετατροπή σε κινητήρα διπλού καυσίμου, τα οχήματα μπορούν να αλλάξουν καύσιμο απλά με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ με αυτό τον τρόπο διπλασιάζεται σε πολλές περιπτώσεις η αυτονομία του αυτοκινήτου.

Τα οχήματα φυσικού αερίου μπορούν να λειτουργήσουν σε όλους τους τύπους εδαφών, ακόμα και σε βουνά και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες κλίματος, καθώς το καύσιμο δεν παγώνει σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Περισσότερες από 80 χώρες, και στις πέντε ηπείρους, το χρησιμοποιούν ως καύσιμο για να κινούν περισσότερα από 14,5 εκατ. οχήματα, τα οποία ανεφοδιάζονται σε πάνω από 20.000 πρατήρια (δημόσια και ιδιωτικά). Το ενδιαφέρον των αυτοκινητοβιομηχανιών για την περαιτέρω αύξηση των μοντέλων που κινούνται με φυσικό αέριο είναι μεγάλο, προσφέροντας όλο και περισσότερα μοντέλα στην αγορά, ενώ παράλληλα υπάρχουν περισσότερα από 180 κιτ μετατροπών συμβατικών οχημάτων σε διπλού καυσίμου για πολλά μοντέλα οχημάτων και ο αριθμός τους αυξάνεται συνεχώς. Η εκμετάλλευση των αποθεμάτων φυσικού αερίου επεκτείνεται συνεχώς τόσο σε συμβατικά παραδοσιακά αποθέματα όσο και σε μη συμβατικά, σε αντίθεση με τα διαθέσιμα κοιτάσματα πετρελαίου, όπου η περιορισμένη διαθεσιμότητα τους θα οδηγήσει σε αύξηση της τιμής του πετρελαίου και της βενζίνης.

Τα συμβατικά δίκτυα αγωγών φυσικού αερίου συνεχίζουν να επεκτείνονται κάθε χρόνο. Παράλληλα, στα πρατήρια δεν υπάρχει αναμονή καθώς το καύσιμο παρέχεται συνεχώς από τον αγωγό και όχι από βυτιοφόρα.

Το φυσικό αέριο είναι δυνατόν να αντικαταστήσει όλα τα υγρά καύσιμα σε όλες τις εφαρμογές τους και σε επιπλέον εφαρμογές , όμως το αντίθετο δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί.

Σχετικά με τις μεταφορές, υπάρχουν σε όλο τον κόσμο πολλά αυτοκίνητα, φορτηγά, μικρά φορτηγά εμπορικής χρήσης, λεωφορεία και πλοία και που κινούνται με φυσικό αέριο. Παράλληλα, έχει προχωρήσει, πέραν του πιλοτικού σταδίου, η εισαγωγή του φυσικού αερίου σε αεροπλάνα και τρένα.

*Πηγές: άρθρο στην NGV Journal με τίτλο: «50 λόγοι για τη χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου» στο διαδικτυακό τόπο www.ngvjournal.com/en/vehicles.

Τιμή Φυσικού Αερίου Για Κίνηση Οχημάτων ΙΧ: 1.120 €/kg (06/02/2024 - 13/02/2024)

Παλαιότερες Τιμές του Φυσικού Αερίου Κίνησης μπορείτε να δείτε εδώ

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Ελληνικα
//]]>